Теми
- Альтернативна енергетика та ресурсоенергозбереження
- Екологічні фото
- Архіви матеріалів
- Атмосфера
- Відтворення екосистем і екомережі
- Відходи, забруднення навколишнього середовища
- Вода, водний кодекс
- Геоінформаційні системи
- Грунти та агроекологія
- Екологічні акції
- Екологічні презентації
- Екологічне відео
- Екологічне виховання та навчання
- Екологічний моніторинг
- Екологія людини
- Економіка природокористування
- Екоправо
- Зміни клімату, Кіотський протокол
- Радіоекологія, Чорнобильська катастрофа
- Сталий розвиток
- Техногенно-екологічна безпека, екологічні проблеми
- Управління природоохоронною діяльністю
- Фундаментальні дослідження
- Безкоштовні онлайн відео-курси від топових університетів
Екологічне законодавство
Меню
Архіви матеріалів
Матеріали конференції
- UNIDO
- XL науково-технічна конференція кафедри екології та екологічної безпеки
- ІІІ-ий Всеукраїнський з’їзд екологів з міжнародною участю
- Конкурс науково-технічних ідей з напрямку «Енергозбереження»
- Міжнародна науково-практична конференція (МНПК) “І-ий Всеукраїнський з’їзд екологів”
- ІІ-ий Всеукраїнський з’їзд екологів з міжнародною участю
Прикриваючись впровадженням Оргуської конвенції, Україна звужує доступ до екологічної інформації на законодавчому рівні
Submitted by g-kit on Втр, 01/12/2010 - 20:05

З того часу за сприяння Комітету Україна розробляє нове законодавство, спрямоване виправити ситуацію та забезпечити виконання положень Конвенції. Проект Закону України «Про внесення змін до статті 25 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» стосовно визначення екологічної інформації спрямований на впровадження положення екологічної інформації, даного у Конвенції, у національне законодавство. Законопроект досягає своєї мети, але лише поверхнево. Абзац перший Проекту пропонує позбутися законодавчого ототожнення термінів «екологічна інформація» та «інформація про стан навколишнього природного середовища», а це, якщо законопроект буде прийнятий, знівелює ряд національних гарантій відкритості такої інформації. На сьогоднішній день національні положення щодо заборони засекречувати екологічну інформацію використовують термін «інформація про стан навколишнього природного середовища», але завдяки законодавчому ототожненню цього терміну із іншим – «екологічна інформація» ці гарантії поширюються на увесь спектр інформації, вказаної у статті 2 Конвенції. Стаття 2 Конвенції дає визначення екологічної інформації і визначає інформацію про стан довкілля лише як один із її видів. Якщо законопроект буде прийнятий у запропонованому вигляді, заборона щодо засекречення екологічної інформації буде поширюватися лише на інформацію про стан довкілля у його буквальному розумінні, а не на всю екологічну інформацію, як цього вимагає Конвенція. У жовтні 2009 року Міжнародна благодійна організація «Екологія. Право. Людина.» (ЕПЛ) подала до Мінприроди – органу державної влади відповідального за розробку законопроекту – коментарі та вказала на недоліки законопроекту. Коментарі не були враховані. Нещодавно ЕПЛ подала свою юридичну оцінку законопроекту до Комітету із дотримання Оргуської конвенції, який на своєму наступному засіданні розгляне запропонований законопроект з точки зору його відповідності положенням конвенції щодо доступу до екологічної інформації. Слідкуйте за найновішою інформацією щодо впровадження Україною Оргуської конвенції на сайті ЕПЛ – www.epl.org.ua За більш детальною інформацією звертайтесь: Єлизавета Алексєєва, провідний юрисконсульт ЕПЛ liza@uoregon.edu; epac@mail.lviv.uaтел. (032) 243 – 38 – 88
Теми:
Оцінка:
0
No votes yet