Нарешті з'явилися технологічні нормативи для ТЕС та потужних котелень.

Це дуже знакова подія в сфері охорони атмосферного повітря. По-перше тому, що нарешті врегульоване законодавче поле для найбільших об'єктів-забруднювачів атмосферного повітря.  
        По-друге, власне, _кількісно_ визначені нормативи допустимих викидів у вигляді концентрацій забруднюючих речовин, що містяться у відхідних газах котлоагрегатів з урахування технічного стану, економічної доцільності та вимог європейського співтовариства. По-третє, це перші _технологічні_ нормативи для окремих галузей промисловості і дуже надіємось, що не останні, причому, у найближчому майбутньому.Це дуже знакова подія в сфері охорони атмосферного повітря. По-перше тому, що нарешті врегульоване законодавче поле для найбільших об'єктів-забруднювачів атмосферного повітря. По-друге, власне, _кількісно_ визначені нормативи допустимих викидів у вигляді концентрацій забруднюючих речовин, що містяться у відхідних газах котлоагрегатів з урахування технічного стану, економічної доцільності та вимог європейського співтовариства. По-третє, це перші _технологічні_ нормативи для окремих галузей промисловості і дуже надіємось, що не останні, причому, у найближчому майбутньому. Повний текст нормативів на сайті Верховної Ради - http://www.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z1110-08 Цієї події енергетики чекали аж з 2001 року, коли в закон "Про охорону атмосферного повітря" були внесені зміни, щодо нового трактування поняття граничнодопустимих викидів. Ця дата також може вважатися початком реформування ситеми регулювання охорони атмосферного повітря і переходом від радянської системи "регулювання від зворотнього", що базувалася на контролі ГДК у приземному шарі атмосфери до нової системи європейського зразка орієнтованої на найкращі доступні технології. Причому, наше ноу-хау полягає в тому, що поки що ці дві системи співіснують разом. Проте не потрібно думати, що енергетики зітхнули з полегшенням. Навіть, враховуючи те, що ці нормативи дуже "м'які", як на нашу думку, в більшості випадків вони можуть засмутити не тільки еколога підприємства, але й головного інженера з директором. Безумовно, це результат загального занедбалого стану наших виробництв та такого ж відношення до проблем охорони навколишнього середовища вцілому. Так, можна знову зітхати та скаржитись на фінансовий стан, згадати, що тут ще й криза невчасно, але давайте дивитись правді у вічі - не всі заходи потребують багатомільйоних витрат, а зачасту, достатньо більш прискіпливо приділяти увагу технологічному регламенту з точки зору охорони атмосферного повітря. Практика показує, що ці питання розглядаються за остаточним принципом, перші ззаду. Уваги не вистачає екології, а не інвестицій... проте ця тема заслуговує окремої розмови. Тому надіємось, що із введенням нових нормативів в дію з'явиться (запрацює) новий для нас механізм регулювання системи підприємство<->довкілля - економічний, основна задача якого зробити економічно невигідними наднормативні викиди для підприємства. Доречі нормативи зареєстровані у Міністерстві юстиції і тому обов'язкові для дотримання підприємствами всіх фори власності. Нагадаємо, що відповідно до "Порядку розроблення та затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел" затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2001 року №1780 технологічні нормативи встановлюються у місці їх виходу із установки. Це і є принциповою відмінністю технологічних нормативів від вже існуючих нам нормативів для стаціонарних джерел. Тепер почнеться кропітка робота підприємств, екологів, інспекції та спеціалістів управлінь екології над тим аби "вписати" реальні викиди у рамки відведені законодавством, адже, як вже згадувалось, реальні цифри можуть відрізнятись у рази від введених нормативів. Тож будемо очікувати позитивних результатів та покращення якості довкілля, адже це і є головна мета нововведень...  
Спеціально для eco.com.ua, Вадим Гончарук
Теми: 
Оцінка: 
0
No votes yet