«Концерн Хлібпром»: країні потрібний комплексний підхід до поводження з відходами

ДолученняРозмір
Microsoft Office document icon press_release_kompleksnyj-pidhid-ekomonitoryng_ukr.doc134 КБ

Протягом 2014 року ПАТ «Концерн Хлібпром» передав на знешкодження 1950 люмінесцентних ламп, а також на переробку, утилізацію чи розміщення понад 1300 тонн відходів.
Виконуючи вимоги природоохоронного законодавства України, у компанії збирають, обліковують і передають на переробку та утилізацію відходи, що мають ресурсну цінність, такі як: папір, поліетилен, відпрацьовані мастила, акумуляторні батареї, шини тощо. «Хлібпром» має затверджену реєстрову карту об'єктів утворення відходів, де встановлені кількісні показники їх утворення. Це дає можливість аналізувати фактичні обсяги і оперативно вживати заходів для оптимізації процесів, що впливають на виникнення тих чи інших видів відходів.

«Усе зібране, згідно з вимогами чинного законодавства, ми передаємо на переробку чи утилізацію підприємствам, які мають ліцензії для такого виду діяльності, – коментує Володимир Костишин, інженер з екології ПАТ «Концерн Хлібпром». – Але хочу зауважити, що нашій країні потрібний більш комплексний підхід до проблеми збирання, сортування, переробки та утилізації відходів, зокрема тих, що містять небезпечні речовини. На сьогодні є кілька неузгодженостей у цьому напрямку. Приміром, нагляд передбачений тільки за підприємствами-споживачами. При цьому не несуть відповідальність  ті, хто продає населенню таку продукцію, як: лампи, автомобільні мастила, шини, батарейки, побутові прилади і т.д. Населення ж виробляє не меншу кількість відходів, ніж промислові підприємства. Як наслідок, на побутовому рівні питання безпеки не вирішується і споживачі викидають утворені відходи, навіть з токсичним вмістом, у загальний смітник або залишають їх на узбіччях доріг. Так формуються стихійні звалища. Тому необхідне створення за участі торгових підприємств розгорнутої мережі приймальних пунктів та автоматів для відсортованих відходів, як це успішно реалізовано у інших країнах.
Також важливим кроком для зміни ситуації є розробка додаткової системи мотивації споживачів, яка буде спонукати до більш ощадливого використання ресурсів та доповнить існуючу «Систему збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації використаної тари (упаковки) і твердих побутових відходів».
«Концерн Хлібпром», окрім загальнообов’язкової форми державної звітності, започаткував свій внутрішній екологічний моніторинг усіх виробничих підрозділів. Він ведеться за такими напрямками екологічної діяльності, як ефективність використання води, поводження з відходами, обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферу, нарахування і сплата екологічного податку. В компанії кажуть, що моніторинг є дієвим інструментом планування діяльності підприємства в галузі екології. Він дозволяє здійснювати ефективний самоконтроль, а на основі отриманих даних компанія приймає рішення щодо можливості оптимізації процесів та модернізації виробничих потужностей для створення сучасного, енергоефективного та безпечного виробництва.

Оцінка: 
0
No votes yet